Italië - Viareggio - Reisverslag uit Viareggio, Italië van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Italië - Viareggio - Reisverslag uit Viareggio, Italië van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Italië - Viareggio

Door: Yv en Ro

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

15 September 2014 | Italië, Viareggio

Italië 2014

Het is weer zover, de vakantie is begonnen! Dit jaar zijn we met de auto, naar Italië. Bijna 3 weken zullen we Toscane en Umbrië gaan verkennen. Zo’n 4 tot 5 nachten per locatie, dus niet iedere dag met bagage sjouwen, heerlijk.

Zaterdag 13 september, 7.30 uur opstaan, douchen, ontbijten, laatste spullen in de auto. Even Spinner gedag knuffelen en Wil alvast bedankt voor het oppassen op onze viervoeter en het huis. Om 9.00 uur zijn we uit Elst vertrokken. Via Venlo, Koblenz en Basel zijn we uitgekomen in Neuenkirch in Zwitserland. We hebben overnacht in hotel Holiday Inn Express. Die keten kennen we uit Amerika en is ons altijd goed bevallen. Dit hotel is bereikbaar via een parkeerplaats aan de snelweg, lekker makkelijk. We hadden een kamer aan de achterzijde, met uitzicht op een boerderij. Gratis parkeren, gratis wifi, gratis ontbijt, wat wil een mens nog meer.
Vandaag geprobeerd de specialiteiten van de doorkruiste landen te eten. Als lunch een broodje worst en als diner rösti en een cordon bleu.

Zondag 14 september zijn we de dag begonnen met een heerlijk ontbijtje. En met een zonnetje aan de hemel (dat was gisteren wel anders) gaan we op weg naar Viareggio aan de Italiaanse kust. Nog 525 km te gaan vandaag. De eerste 100 km hebben we veel tunnels, waaronder de Gotthardtunnel van maar liefst 17 km. Gelukkig zijn we tunnels zonder wachttijden doorgekomen.
Helaas hebben we wel last gehad van een afsluiting op de tolweg ivm een ongeval. We hebben zo’n 20 minuten stil gestaan. Dat viel achteraf gezien nog mee.
Uiteindelijk waren we (na lang zoeken naar een parkeerplaats) rond 16.30 uur bij het hotel. Prima gelegen aan de boulevard, die erg druk was op deze zonnige zondagmiddag.
Onze eerste avond in Italië meteen van een heerlijke pizza genoten.

Maandag 15 september is meteen een toeristisch dagje. We zijn naar Pisa geweest. Tja, je moet er toch geweest zijn als je in de buurt bent. Het Campo dei Miracoli staat op de UNESCO werelderfgoedlijst. Naast de scheve toren van Pisa zijn ook de Duomo (kathedraal), Battistero (baptisterium/doopkerk) en Camposanto (begraafplaats) onderdeel van dit complex. De toren zelf zijn we niet in geweest, de overige drie wel. En nee, we hadden geen zin om alle toeristen na te doen, dus we hebben geen foto waarop we de toren tegenhouden of omver duwen.
Verder wilden we vandaag een natuurgebied bezoeken, Parco Naturale di Migliarino-San Rossore Massaciuccoli. Dus wij richting informatiecentrum, netjes achtervolgd door andere Nederlandse toeristen. Na een ritje van zo’n 5 kilometer komen we aan bij een slagboom. De Italianen voor ons mochten door, maar voor ons bleef de poort gesloten. Ook de andere Nederlanders en Zwitsers mochten er niet in. En waarom precies is ons nog steeds niet helemaal duidelijk.
Poging 2 was iets noordelijker, geen informatiepunt, maar op gevoel de juiste richting op. Daar bleek dat het natuurgebied zelf lastig te verkennen was, maar je uiteindelijk wel bij een strand kon komen. Daar hebben we dan ook maar even een uurtje gezeten, voor we weer richting Viareggio zijn gegaan.

Dat was ons eerste verslag vanuit Italië. Straks lekker een hapje eten en morgen weer genieten van een nieuwe dag.

Groetjes, Yv en Ro

• 15 September 2014 - 18:47

Ilse:

Fijn dat we weer mee mogen, ik geniet daar echt van, mooie foto's ook!
    groetjes ilse

• 15 September 2014 - 22:28

Arie En Henny:

Hallo Yvonne en Ronald,

Leuk te lezen dat jullie nu in het Italiaanse land vertoeven.
    Een aantal jaren geleden hebben wij met Trudi en Jan ook Toscane bezocht en zijn in Pisa en Florence geweest.
    Wij zijn heen door Frankrijk - Mont Blanctunnel gereden en langs de kust naar beneden, met heel veel tunneltjes en de terugreis door Zwitserland en Duitsland.

Veel plezier en we zien de rest van het verslag tegemoet.

Groetjes Arie en Henny

• 16 September 2014 - 08:20

André:

Hoi Yvonne en Ronald,

Van dee kant wens ik jullie een prettige vakantie.

groeten,
    André

• 16 September 2014 - 08:23

Andé:

Nog vergeten te zeggen. Vergeet Sienna, Luca en Vinci (geboorteplaats Leonardo) niet en uiteraard Florence met ijn prachtige Dom n de Pont de Veggio.

• 16 September 2014 - 19:11

Pa En Ma:

Hoi Yvonne en Ronald,

Het is inderdaad weer zover de vakantie is begonnen, en een lange reis
    achter de rug, even uitrusten en dan maar weer verder.
    Natuurlijk vanuit Huissen een goede en fijne vakantie toe gewenst
    en veel plezier.

Liefs en groetjes Pa en Ma.

• 20 September 2014 - 12:53

Nel En Piet Uit Middelburg:

Ciao Globetrotters..met bijzondere belangstelling volgen we jullie Italiaanse ontdekkingsreis...
    het is ons favoriete land, jullie zullen dat ook gaan ervaren.. Kijk op jullie Ipad naar
    (Rick Steves) presentaties in het engels..
    Arriverderci,,, Nel en Piet uit Middelburg..