Milaan - Elst - Reisverslag uit Elst, Nederland van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Milaan - Elst - Reisverslag uit Elst, Nederland van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Milaan - Elst

Door: Yv en Ro

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

04 Oktober 2014 | Nederland, Elst

Donderdag 2 oktober hebben we onze reisdag terug naar het noorden, naar Milaan.
We zijn deze ochtend om 9.15 uur vertrokken uit Poggibonsi en waren rond 13.30 uur in Milaan. Een rit van zo’n 350 kilometer. Het hotel bleek super, nog mooier dan gedacht. Grote kamer met zithoek, gigantische tv, combimagnetron, luxe koffieautomaat, een groot balkon en een hele grote badkamer met bad en aparte douche. Wij blijven maar één nacht, maar voor een paar dagen Milaan is dit echt super.
In de middag zijn we nog een paar uurtjes in het centrum van Milaan geweest, op een ruim half uur met de tram. Zie je meteen nog wat van de omgeving. We zijn uitgestapt bij de Duomo, want ook hier hebben ze natuurlijk een kathedraal. Prachtig exemplaar, met veel tierelantijntjes aan de buitenkant. Hoe ze dat vroeger ooit zo hebben kunnen maken blijft een raadsel. De binnenkant hebben we overgeslagen deze keer. In Milaan zijn we niet erg cultureel meer bezig geweest. We hebben een ijsje gegeten, rondgelopen en wat gewinkeld (en niets gekocht).
Om 20.00 uur hadden we gereserveerd bij restaurant L’immagine, vlakbij het hotel. Bekend bij Yvonne van een paar jaar geleden, Ronald nieuwsgierig geworden na de verhalen van Vera en Yvonne.
Bij binnenkomst stond de tafel al aardig vol met brood, gedroogde tomaten in olie en een paar potten met snoep. Daar kwam nog een glaasje prosecco bij, een gehaktballetje in tomatensaus en gefrituurd beignetdeeg met zout, heerlijk allemaal. Ook na het eten krijg je de tafel volgezet. Een karafje koude limoncello, een heerlijke citroenlikeur. En de potten met snoep komen weer op tafel, samen met wat fruit en een mandje pelpinda’s. En dat allemaal zonder daar extra voor te betalen. Het is echt een feestje om hier te eten. Het restaurant is ook heel sfeervol ingericht (en dat is niet overal zo) met beschilderde spiegels en wijnrekken. Super avond gehad deze laatste avond in Italië.

Vrijdag 3 oktober gaan we Italië namelijk weer verlaten. Bijna 1000 kilometer zitten we nog van huis en gaan kijken of we het in één dag gaan redden.
Na een heerlijk ontbijt zijn we iets na 9.00 uur vertrokken uit Milaan. De eerste paar honderd kilometer hebben we veel tunnels en twee maal de grensovergang met Zwitserland. Gelukkig verliep alles redelijk soepel en hebben we niet al te veel vertraging opgelopen.
Ondanks de drukte (veel vrachtverkeer) en de vele wegwerkzaamheden hebben we het wel in één dag gered. We waren vrijdagavond rond 20.30 uur thuis.
De vakantie zit er weer op. Het is weer tijd om uit te pakken, op te ruimen, de was en de strijk te doen. Maar gelukkig hebben we de foto’s en film nog. :-)
Iedereen weer hartelijk bedankt voor alle berichten en tot volgend jaar!

Groetjes, Yv en Ro

PS Door trage internetverbinding hebben we niet altijd foto's kunnen plaatsen, vandaar dat de rest nu in één keer komt.

• 04 Oktober 2014 - 16:54

Annelies :

Hallo Ronald en Yvon.

Het zit er dus weer op voor jullie. Prachtige reis geweest met mooie plaatjes! Ik verheug me weer op jullie volgende vakantie.
    Welkom thuis in Nederland. Wel weer wennen he?
    Groetjes.