We zijn in Canada! - Reisverslag uit Banff, Canada van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu We zijn in Canada! - Reisverslag uit Banff, Canada van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

We zijn in Canada!

Door: Ronald en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

09 Juni 2013 | Canada, Banff

Vrijdag 7 juni is het zover. De dag van vertrek van onze reis naar West-Canada. Met de trein van 8.57 uur van Nijmegen rechtstreeks naar Schiphol. Snel de koffers afgeven (inchecken hebben we thuis al gedaan) en rustig, via wat winkeltjes naar de gate gelopen. Om 12.30 uur vertrokken voor een vlucht van bijna 9 uur naar Calgary.
De douane door was een verademing. Binnen een half uur na landing stonden we buiten! Dat hebben we in Amerika nog nooit meegemaakt. Bij het autoverhuurbedrijf duurde het langer. Uiteindelijk zijn we om 15.00 uur plaatselijke tijd (23.00 uur Ned.tijd) vertrokken naar ons eerste hotel. Daar aangekomen nog even de auto ingericht (zoals zonnebrillen, routekaarten en cd’s) en wat boodschappen gedaan.
Na het avondeten en de planning voor zaterdag doornemen zijn we om 21.00 uur gaan slapen (4.00 uue Ned.tijd).

Zaterdag 8 juni zijn we vroeg uit de veren. Even ontbijten bij Denny’s (in ons hotel) en onze reis kan echt gaan beginnen. Vanuit Calgary zijn we in ruim een uur naar Banff National Park gereden. Door het park loopt een snelweg, maar we hebben eerst zo’n 30 km over een parallelweg gereden, de Bow Valley Parkway. Deze weg is van 9.00 uur tot 18.00 uur geopend. Wij zijn er om 9.15 uur, dus nog lekker rustig. Dat loont, want we zien meteen een eland, en even later nog één. Ook zien we een zwarte beer, op nog geen twee meter van de weg. Dus onze eerste beer is binnen!
Op deze route hebben we een wandeling gemaakt bij Johnston Canyon. Een populaire wandeling, bij terugkomst stond de gehele parkeerplaats vol.
Via de snelweg zijn we teruggekeerd naar Banff en hebben we in het gezellige centrum gewandeld en gegeten. Na de lunch op naar Lake Minnewanka, voor een boottocht van een uur. Het meer is 27 km lang en ligt ingesloten tussen de bergen. Prachtige ligging.
Na de geslaagde boottocht en het inchecken bij het hotel zijn we naar onze laatste activiteit van vandaag gereden, Sulphur Mountain. Door een kabelbaan zijn we bijna 700 meter hoger afgezet op Sulphur Mountain, op 2281 meter hoogte. Hiervandaan heb je een prachtig uitzicht op Banff, Lake Minnewanka en alle omliggende bergen. Je kunt er dus prachtige plaatjes schieten, als het mooi weer is. Maar ja, donkere wolken en af en toe een spat regen is wat wij kregen  Toch was het uitzicht zeer de moeite waard.
Vanavond in het dorp Banff heerlijk Zwitsers gegeten, fondue (geen kaas dit keer) en chocoladefondue toe. Gaat alweer goed met de lijn 

Nu snel naar bed, want we zijn moe. Morgen weer een mooie dag op het programma, maar dat komt in het volgende verslag.

Groetjes, Ronald en Yvonne

• 09 Juni 2013 - 07:32

Vera:

Hartstikke leuk zeg zon 1e verslag. Mooie fotos ook. Veel vervolgplezier!
    XXX

• 09 Juni 2013 - 11:59

Wim:

Het ziet er mooi uit ,maak er een mooie rondreis van .
    Groetjes uit Elst.xxx

• 09 Juni 2013 - 12:07

Ilse:

mooi hoor, ik verheug me al op het volgende verslag! Heel veel plezier samen.

• 09 Juni 2013 - 15:18

Ellen En Max:

Hoi Yvonne en Ronald,

Lekker dat jullie vakantie ook is begonnen. Al aardig veel gedaan lees ik, mooi hoor. Aan de foto's te zien ook genoeg wildlife gespot, gaaf is dat hè.
    Wij zijn niet naar Jasper gegaan, maar gelijk vanuit Bannf naar Golden. Hierdoor houden we tijd over om naar Vancouver Island te gaan, moet ook erg mooi zijn.

Nou heel veel reis plezier en tot in Calgary, hahaha.

Groetjes,
    Max en Ellen

• 09 Juni 2013 - 18:37

Annelies:

Wat leuk allemaal weer Ronald en Yvonne! Prachtige foto's ook weer, vooral van de beer (rijmt ook nog!). Jullie zijn direct volop weer bezig. Ik hoop dat jullie de hele vakantie met voldoende energie en plezier doorbrengen.
    Groeten, Annelies.

• 10 Juni 2013 - 09:08

Geert:

schitterende plek, veel genieten, en hopelijk geen beren op de weg, groeten Geert.

• 10 Juni 2013 - 19:25

Arie - Henny:

Zo de reis is dus alweer begonnen, geweldig deze ervaring, vooral die beer. Die hebben wij in Florida alleen op een bord langs de weg gezien. Wel hebben wij ooit een 'hertje' geschoten (foto) maar dat is dan ook alles. Geniet van deze reis en we lezen het volgende verslag. Groetjes AH

• 10 Juni 2013 - 20:44

WIL En Addy:

Hallo Jongelui,

We hebben weer met veel plezier jullie verslag gelezen. Zoals gebruikelijk is het weer een erg mooie reis
    die jullie maken met veel prachtige natuur en niet te vergeten de dieren die daar zo in het wild rondstappen.
    Niet te dicht bij de beren komen hoor, ze zijn erg snel!!!

Wij genieten hier in Elst van de zon, ook vermeldenswaard!! Toch?

Groetjes en tot het volgende bericht

Wil en Addy

• 14 Juni 2013 - 22:19

Roger:

Hoi Ronald en Yvonne,

Ik ga eerst deze link doorsturen naar moeders, want ik weet zeker dat ze foto's prachtig zal vinden.
    Tsja, wat moet ik zeggen. Ik ben bang dat als er een hengelsportzaak in de buurt is dat ik dan niet meer verder zou gaan reizen en de rest van de vakantie op of aan het meer zit. Echt schitterend!

Nou, geniet van jullie vakantie, laat de cd-winkels met rust en wat beer? Om de hoek heb ik Barend zitten ;-).

Groetjes, Roger