Van Redmond naar Portland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Van Redmond naar Portland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Van Redmond naar Portland

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

26 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Voor degene die nog geen nieuws heeft gehoord/gezien; MICHAEL JACKSON IS DOOD!
We hoorden het hier op straat een half uur nadat het bekend is geworden. Op CNN gaat het nergens anders over. Er komen steeds nieuwe berichten, er worden bekenden geïnterviewd. Maar goed, in Nederland is het nieuws ook al doorgedrongen hadden we op internet gezien. Dus we zullen het er verder niet meer over hebben in dit stukje.

Voor ons is het nu donderdagmiddag en dat betekent dat we morgen weer op het vliegtuig naar Nederland stappen. Maar eerst nog even de afgelopen dagen doornemen.

Dinsdagochtend zijn we vanuit Redmond door het Warm Springs Indian Reservation gereden. Indianen hebben we er echter niet gezien. Wel een landschap zonder bossen, zodat we ver van ons af konden kijken. In de verte was Mount Hood al goed te zien. Mount Hood is de hoogste berg van Oregon. Eenmaal aangekomen in het Mount Hood National Forest was de berg door de bomen niet goed meer te zien. We hebben de afslag naar een wintersportgebied op Mount Hood genomen. Het bleek er erg druk te zijn. Op de top ligt altijd sneeuw en in het sportgebied lag ook nog genoeg. Er werd ook nog volop geskied. Het was heel vreemd om mensen in skikleding de stoeltjeslift te zien nemen terwijl wij in korte broek en t-shirt toekeken.
Na dit uitstapje zijn we doorgereden naar ons hotel in Portland. Een mooi hotel in het Universiteitsdistrict.
Voor dinsdagavond hadden we in Nederland al tickets geboekt voor een honkbalwedstrijd van de Portland Beavers. Achteraf bleek dat niet nodig te zijn, het stadion was nog niet voor een tiende gevuld. Maar het was wel ontzettend leuk om een keer gezien te hebben. Voor het begin van de wedstrijd werd het volkslied gezongen door een zangeres. Bijna alle aanwezigen deden de petjes af en legden hun rechterhand op hun hart. Je kunt het je toch niet voorstellen dat in Nederland voor elke voetbalwedstrijd van de eerste of eredivisie het volkslied wordt gezongen! Tijdens de wedstrijd bleek dat zodra er van ploeg gewisseld wordt er meteen een korte pauze is. Dat is om de reclames uit te zenden op televisie. De wedstrijden worden namelijk ook live uitgezonden op diverse sportzenders. Dat waren heel wat korte pauzes. Bij voetbal is één kwartier waarin mensen opstaan om wat te drinken te halen, bij honkbal gebeurt dat de hele wedstrijd door. Het is meer een uitje, waarbij je af en toe ook nog even naar het spelletje kijkt. De wedstrijd heeft bij elkaar 2,5 uur geduurd. De uitslag? Die was 4-1 voor de Reno Acers, helaas. De Portland Beavers hebben deze week nog twee kansen om van Reno te winnen, dus wie weet.

Woensdag was een dag om Portland te verkennen. Ook in Portland is het openbaar vervoer in het centrum gratis, net als in Seattle. Het verschil is dat het in Portland 24 uur per dag gratis is en in Seattle alleen overdag.
We hebben onder andere het Pearl District bezocht, een vrij nieuwe, hippe wijk. Ook zijn we ’s ochtends naar Chinatown geweest. We hebben daar de Classical Chinese Garden bezocht. Een stukje China in Portland. Ook zijn we naar het Waterfront Park geweest, een ongeveer 2 km lang park dat langs de Willamette Rivier loopt. In het zuiden van het park is een grote fontein waar met het warme weer van vandaag veel kinderen (en volwassenen) in te vinden waren.
Midden in het centrum van de stad ligt het Pioneer Square. Dit is een groot plein met een fontein en veel trappen waarop gezeten kan worden. Het is hier overdag gezellig druk. Veel mensen rusten even uit, drinken hun gekochte Starbucks koffie of eten hun lunch op één van de trappen.

Vandaag was meer een dag om zonder camera’s op stap te gaan. Eigenlijk stond voor gisteren of vandaag de route van de Columbia River Gorge op het programma, maar deze hebben we uiteindelijk vorige week al een keer gereden. Daarom hebben we vandaag een dag extra ‘vrij’ in Portland. Na uitgeslapen te hebben zijn we wat gaan winkelen. We zijn onder andere naar het Lloyd Center geweest. Dit is een groot winkelcentrum met een ijsbaan in het midden. Er waren zelfs twee mensen aan het figuurschaatsen, dat hadden ze duidelijk eerder gedaan!
Na het eten worden de koffers en handbagage voor zover mogelijk ingepakt. Dan op tijd naar bed en morgenochtend de auto inleveren en door naar het vliegveld.

Jullie horen weer van ons als we in Nederland zijn.
Groetjes, Yv en Ro.

• 26 Juni 2009 - 08:03

Paul En Elly:

Jammer, ook voor jullie is de koek al weer op. Wat vliegen die paar weken toch voorbij. Maar jullie kunnen in ieder geval weer terugkijken op een hele mooie reis. En ik wacht vol spanning op de foto's. Welkom terug in Holland. Groetjes, Paul en Elly