We zijn in Kroatië! - Reisverslag uit Zagreb - Centar, Kroatië van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu We zijn in Kroatië! - Reisverslag uit Zagreb - Centar, Kroatië van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

We zijn in Kroatië!

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

02 September 2012 | Kroatië, Zagreb - Centar

Hallo allemaal,

Het is een tijdje stil geweest, maar we zijn weer op reis! Dus ook weer tijd voor onze reisverslagen.
Deze reis gaat Kroatië, te beginnen in Zagreb. Het zuidelijkst wordt voor ons Split, daar vandaan gaan we via de kust weer naar het noorden. De komende 3 weken krijgen jullie dus af en toe een bericht vanuit het zonnige zuiden.

Zaterdag 1 september zijn we rond 8.45 uur vertrokken uit Elst. Een echte reisdag vandaag, door het drukke Duitsland. Gelukkig niet te veel files gehad (2x5 km) en nog een aardig eind kunnen komen. Om 17.00 uur zijn we gestopt in Hengersberg, tussen Regensburg en Passau, op zo'n 750 km van huis. Lekker gegeten en geslapen in een Fremdenzimmer. Zondagochtend was er al een hoop bedrijvigheid in het dorp. Om 10.00 uur zou het jaarlijkse dorpsfeest gaan beginnen, en ze zijn al vroeg begonnen met opbouwen. Met een paar krappe bochten is het toch gelukt om de parkeerplaats af te komen.

Zondag 2 september nog zo'n 500 kilometer te gaan. Dat lijkt niet veel, maar toch gaat er nog aardig wat tijd in zitten. Het deel door Oostenrijk was één groot lint van tunnels, met en zonder tol. Bij één tunnel hebben we zelfs nog even moeten wachten. In verband met een ongeval in de tunnel was deze even afgesloten! Gelukkig zijn wij heelhuids door alle tunnels gekomen.
Slovenië ging vlotter, alleen de laatste 25 kilometer was er geen snelweg meer, maar een 80 km weg. Bij de grensovergangen van Slovenië naar Kroatië hadden we mazzel. Geen lange files, slechts zo'n 10 auto's voor ons. De medeweggebruikers die naar het noorden moesten hadden minder geluk. Er stond een paar kilometer file voor de grens, zij hebben er vast een paar uur over gedaan.

Rond 15.00 uur zijn we aangekomen bij ons hotel in Zagreb. Vanmiddag hebben we vast een deel van de benedenstad gezien. Er zijn in de stad veel pleinen en parken, ze liggen in een vorm van een hoefijzer. Dit 'hoefijzer' van parken met prachtige oude panden, hebben we vanmiddag gelopen. Daarna heerlijk gegeten bij een Italiaan (waar overigens geen pizza's op de menukaart staan). Ronald heeft een bord tagliatelle met kip, bacon en champignons in roomsaus op en Yvonne een bord risotto met kip, pompoen en bacon.
Nu zitten we weer op de kamer dit verhaaltje te typen en even te bekijken wat we precies gaan doen morgen. We hebben dan nog de hele dag in Zagreb en gaan in ieder geval de oude bovenstad verkennen. Maar dat lezen jullie later.

Groetjes,
Yv en Ro

• 02 September 2012 - 21:31

Vera En Mannen:

hee luitjes,
    wat een goed begin van jullie vakantie.
    we vinden de foto van de stoomtrein erg leuk.
    geniet nog lekker en we volgen jullie op de voet.
    groeten, guus, vera en kent x

• 03 September 2012 - 09:17

Elly Stolk:

Wat fijn dat jullie heen reis voorspoedig is verlopen. Ga me nu al verheugen op de rest van jullie reisverslagen. Fijne vakantie en geniet er lekker van.

Groetjes, Elly

• 03 September 2012 - 09:21

Pa En Ma:

Hallo vacantiegangers,

Dat is weer een mooi verslag van de vacantie, en jullie hebben dat snel gedaan.
    Verder wensen wij jullie een fijne dag in Zagreb, en we wachten weer op het volgende
    verslag.
    En de foto's die zijn ook mooi.

Liefs en groetjes van Pa en Ma.

• 03 September 2012 - 13:59

Annelies:

Hallo daar!
    Het prettige gedeelte van jullie vakantie is dus weer begonnen. Wat een leuke foto's en alles is nog zo mooi groen (de natuur).
    Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie momenten gaan beleven in het zonnige zuiden.
    Ik ben nu al weer benieuwd naar jullie volgende reisverslag. Ik geniet er telkens weer van, want ik maak jullie reis toch ook stiekem een beetje mee!
    Groetjes,
    Annelies.

• 03 September 2012 - 16:09

Marianne Essers:

Mooie stad! Geniet ervan! en maak maar veel foto's. groetjes Marianne

• 05 September 2012 - 20:13

Roger:

Hoi Ronald en Yvonne,

Bij deze wil ik jullie een fijne vakantie toewensen! Die van mij zit er al weer op.
    Ik heb je mail gelezen Ronald, daar komen we nog wel op terug. Ga eerst maar relaxen en genieten.
    En jij natuurlijk ook Yvonne.

Groetjes, Roger

• 07 September 2012 - 15:30

Betsie En Wim,:

We zijn net terug van een korte vakantie.
    Daarom wensen we jullie nu pas een fijne vakantie toe met goed weer.

Groetjes van ons