Zweden – We zijn er! - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Zweden – We zijn er! - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Zweden – We zijn er!

Door: Ronald en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

16 Juni 2022 | Zweden, Malmö

Na een paar jaar zonder echte rondreizen, veroorzaakt door het welbekende virus, is het nu weer tijd voor een vakantie van ongeveer 3 weken. En dit jaar gaan we naar Zuid-Zweden. Een mooie combinatie van natuur en cultuur.

Maandag 13 juni zijn we rond 10.15 uur vertrokken van huis, met op de radio …. ABBA. Op naar Travemünde vandaag. Lekker rustig aan gedaan, wat tankstops, eten, en een korte stop bij de DM (onze vertrouwde drogisterij). Met uitzondering van wat wegwerkzaamheden hebben we geen last gehad van files. Eind van de middag kwamen we aan in Travemünde, waar we één nacht hebben geslapen.

Dinsdag 14 juni om 7.15 uur aan het ontbijt, dat is voor vakantiebegrippen best vroeg [e-1f609]. Rond 8.00 uur zaten we in de auto naar de haven, waar we al om 8.15 uur aankwamen. Inchecken voor de boot naar Malmö en vervolgens een uur wachten voor we aan boord mochten. We zijn uiteindelijk een half uur later vertrokken dan gepland, om 10.30 uur. Vandaag was verder een relaxte dag op de boot. We hadden wel een hut geboekt, zodat we ook nog even lekker konden liggen af en toe. De ruime hut bevond zich aan de voorkant van de boot, in het midden, waardoor we een mooi weids uitzicht hadden over de te varen route. Verder bestond de dag uit wat lezen, relaxen en 2 x een buffet (brunch en diner). Rond 19.30 uur kwam de boot aan in Malmö en rond 20.00 uur waren bij ons 1e hotel waar we 2 nachten zullen blijven.

Woensdag 15 juni gaan we een bezoek brengen aan de stad Lund, Dat is een Middeleeuwse stad met smalle, geplaveide straatjes. Het is ook een studentenstad, dat maakt het heel levendig.

In Zweden zijn veel musea en bezienswaardigheden gratis te bezoeken, zo ook in Lund. Zo zijn we vandaag naar de oudste bisschopskerk van Scandinavië geweest.

Nadat we uitgekeken waren in Lund zijn we teruggekeerd naar Malmö en zijn we daar het centrum in gelopen. Het was vandaag ontzettend luidruchtig, met veel toeterende auto’s en uitzinnige mensen met vlaggen uit vele landen en velen waren netjes gekleed. Ook hebben we veel geknal gehoord, zowel vuurwerk als confettikanonnen. Bij navraag bleek het vandaag afstudeerdag te zijn. Alle geslaagden gaan dan blijkbaar toeterend en zingend de weg op in auto’s en vrachtauto’s. Wel een gezellige boel.

We hebben de dag afgesloten met een heerlijk etentje bij een steakhouse.

Groetjes, Ronald en Yvonne

• 16 Juni 2022 - 10:06

Pa En Ma:

Hoi hoi Yvonne en Ronald,
    De kop is er af, jullie zijn in Zweden. Volgens ons een gezellige eerste dag gehad. Ronald heerlijk op een bankje, is de stoet al voorbij Ronald há há.
    Nog een fijne tijd samen.
    Groetjes.