We zijn er weer! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu We zijn er weer! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

We zijn er weer!

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

07 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo,

We zijn weer in Amerika! Vrijdag eind van de middag heeft onze buurvrouw ons naar Arnhem gebracht. Daar zijn we op de trein naar Schiphol gestapt. We hebben daar heerlijk overnacht in het CitizenM hotel, op 2 minuten lopen van de vertekhal. Echt een aanrader als je je vakantie relaxed wilt beginnen.

Zaterdagochtend hebben we voor het instappen een kruisverhoor gekregen:
hoeveel koffers hebben jullie bij je, wie heeft ze ingepakt, waar en wanneer zijn ze ingepakt, enz.
Deze vragen blijken in opdracht van Delta Airlines (waar we mee vlogen) te moeten worden gesteld.
De vlucht zelf is goed verlopen, geen turbulentie, lekker eten.

Om Amerika in te komen moeten er heel wat formulieren worden ingevuld. Thuis al via internet formulieren ingevuld, in het vliegtuig nog eens 2 per persoon!. Vervolgens bij de douane weer allerlei vragen over waarom je in Amerika bent. En van beide handen alle vingerafdrukken en een irisscan. Na nog 2 keer het paspoort en alle formulieren te hebben laten zien, waren we dan toch eindelijk in Amerika.

Deze eerste dag zijn we vanaf de luchthaven van Portland naar Vancouver in Washington State gereden (niet te verwarren met die in Canada). Dit is slechts 20 km rijden, maar dat is prima voor vandaag. Zo'n reisdag is best vermoeiend, ook al zit je ruim 10 uur op je achterste in het vliegtuig.

Morgen gaat onze eerste echte reisdag beginnen. Via de vulkaan Mount St. Helens (al vanuit het vliegtuig gezien) naar de ingang van Mount Rainier National Park. Binnenkort lezen jullie hoe het was.

O ja, we hebben een prachtige auto. Een rode Chevrolet Impala, met gigantische kofferruimte.

Tot de volgende keer.
Groetjes, Yv en Ro

• 07 Juni 2009 - 08:45

Wim En Betsie:

We zijn blij dat alles goed verlopen is.
    Wat een toestand met de papieren rompslomp.
    We wensen jullie een heel mooi en veilig verblijf in de states en blijven alles volgen.
    Pas goed op jezelf en van ons allen de groeten.

• 07 Juni 2009 - 14:52

Wil Otte:

Aangezien de grote kofferruimte van de auto had je dus nog veel meer bagage mee kunnen nemen,groetjes ook van Spinner.

• 07 Juni 2009 - 16:02

Rien En Addy:

Zo luitjes, dat wordt vast weer een prachtige trip. We kijken uit naar de verhalen en mooie plaatjes.
    Fijn dat de vlucht, behalve administratieve toestanden, verder goed verlopen is.
    Geniet van jullie reis.

Groetjes en tot de volgende keer

• 07 Juni 2009 - 20:14

Esther:

Hoi Yvonne en Ronald,

Een hele fijn reis toegewenst!

Groetjes,

Kees, Esther
    Sem&Bram

• 08 Juni 2009 - 16:33

Roger:

Fijn om te horen dat de reis vlot is verlopen op de douane na dan. Maar ja, jullie worden op een gegeven moment verdacht als jullie er zo vaak naar toe gaan :-).

Greetz...

• 08 Juni 2009 - 20:45

Trudi En Jan:

Hallo Ronald en Yvonne
    Het was even zoeken. maar met hulp van Jan heb ik jullie eindelijk gevonden.
    Wij zijn terug uit Spanje
    Foto's staan op mijn Hyves. We hebben het er heerlijk gehad.
    We hebben niet veel gereisd. het was meer een handdoekvakantie.
    Het was gemiddeld 29 graden, we zijn aan het zwembad gebleven en ook even een dagje naar het strand.Wij wensen jullie ook een heel fijne vakantie en we blijven jullie wel volgen bij jullie avontuur- groetjes Jan en Trudi