Van Portland naar Auburn - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Van Portland naar Auburn - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Van Portland naar Auburn

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

09 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo,

Er was eens een vulkaan, genaamd Mount St. Helens. Op 18 mei 1980 explodeerde deze berg en liet een groot stuk land achter bedekt met as. Bij de vulkaan is nu duidelijk te zien aan welke kant de grootste ravage heeft plaatsgevonden, er mist een stuk berg. Deze hap uit de vulkaan hebben we echter niet gezien zondag.
Zondag (en ook zaterdag bij aankomst) was het zwaarbewolkt en hebben we zelfs een spatje regen gehad. De top van de vulkaan lag boven de wolkengrens, dus helaas, geen spectaculaire uitzichten. Gelukkig hadden we de top van Mount St. Helens zaterdag al vanuit het vliegtuig gezien. Deze kwam toen ook al boven de wolken uit.

Afgelopen nacht hebben we in een huisje geslapen naast de ingang van het Mount Rainier National Park.
Vandaag, maandag, hebben we een deel van dit park bezocht. Mount Rainier is ook een vulkaan, met een prachtige witte top. De route in het park loopt dwars door de bergen met naaldbossen.
Pas aan het eind van de ochtend liet de top zich even zien. De rest van de tijd was deze achter de wolken verscholen.
Vandaag hebben we ook de eerste sneeuw van deze vakantie gehad! Er lag nog vrij veel sneeuw in het park. Dit zorgde er overigens ook voor dat de doorgaande route was gestremd. Onze geplande route kon helaas dan ook niet doorgaan en hebben we vandaag aangepast.
Ondanks deze kleine tegenvaller hebben we wel diverse dieren van dichtbij gezien. Een hert bij een parkeerplaats is voor ons niet echt bijzonder meer. Maar we hebben vandaag ook een grote marmot gezien, een (zwarte) vos en een blauwe sneeuwhoen die een paringsdans aan het opvoeren was. Overigens zonder succes, het vrouwtje ging er vandoor.

Eind van de middag hebben we nog wat gewinkeld in Auburn, waar we vannacht slapen. De opruiming is hier in volle gang en met de gunstige dollarkoers is het aantrekkelijk winkelen.

Morgen gaan we richting Olympic National Park, dat we die dag erna zullen bezoeken.
Tot later!

Yv en Ro

• 09 Juni 2009 - 20:05

Annelies.:

Hallo. Het is vast erg fantastisch allemaal! Ik leef via jullie reisverslagen helemaal mee. Toevallig woonde mijn broer ook in Auburn (en ik ben er nog nooit geweest!). Nu maak ik het via jullie even mee.
    Groetjes en geniet ze!

• 10 Juni 2009 - 06:29

Paul En Elly:

Wat een leuk medium is dat internet toch. Wij volop in de zon op Bali en jullie in de sneeuw in Amerika. Geniet er maar volop van. We blijven jullie volgen. Groetjes, Paul en Elly

• 10 Juni 2009 - 18:57

Wil, Rien En Addy:

Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden. Hebben route op de kaart opgezocht, was wel spoorzoeken, want jullie gaan nogal dwars door het gebied en dan weer naar de kust! Vandaag hebben wij ook een mooie dag gehad. Waren in Berg en Dal-Africamuseum, zeker de moeite waard.
    Daarna in Nijmegen bij Humphrey's restaurant gegeten! Prima voor redelijke prijs!

Goede reis verder en veel mooie tochten.

Groetjes van ons drieen