Great Lakes - deel 5 - Reisverslag uit Bayfield, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Great Lakes - deel 5 - Reisverslag uit Bayfield, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Great Lakes - deel 5

Door: Yv en Ro

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

17 September 2018 | Verenigde Staten, Bayfield

Hallo allemaal, hier de volgende update.

Vrijdag 14 september hebben we een rustige dag. In de ochtend hebben we nog 2 dingen in Pictured Rocks National Lakeshore bezocht. Een waterval, de Munising Falls en een zandstrand. Daarna zijn we het kleine plaatsje Munising zelf even in geweest. Daar ben je eigenlijk zo doorheen.
Daarna nog even lekker in het zonnetje gezeten bij het hotel, dit stukje getypt en een beetje relaxt.
Rond 16.15 uur zijn we naar het centrum gereden om te eten. Een beetje vroeg, maar onze boot voor de zonsondergangrondvaart vertrekt om 18.30 uur.
We varen langs de kust naar het noorden, en we zien diverse watervallen en natuurlijk de gekleurde zandstenen rotsen, grotten en stranden. Met de lage stand van de zon heeft het zandsteen een mooie rode gloed gekregen. Bij het noordelijkste stukje van deze excursie is de zon al aardig gezakt en zien we wel een waterval, maar er schijnt helaas geen zon meer op. Daarna is weer terugvaren naar Munising. Om 20.30 uur zijn we weer in de haven. Dit was een prachtige rondvaart.

Zaterdag 15 september trekken we verder westwaarts langs de kust van Lake Superior. We hebben voornamelijk in de auto gezeten. Wel hebben we nog een langere stop gemaakt bij een warenhuis, tuincentrum en supermarkt ineen. Hier kun je meestal wel wat tijd doorbrengen. We hebben meteen wat te eten gehaald voor de picknicklunch later vandaag.
Eind van de middag zijn we aangekomen in Bayfield, in de staat Wisconsin. Het ligt aan het Lake Superior. Wij hebben deze keer geen water voor de deur. We slapen in een leuke Bed & Breakfast, iets verder van het water.
Overigens hebben we onderweg de klok weer een uur terug mogen zetten en is het nu 7 uur vroeger dan in Nederland.

Zondag 16 september stond er een heerlijk ontbijt voor ons klaar op de gang, zodat we deze binnen op onze riante kamer met aparte zitkamer konden nuttigen. Vooral de verse fruitsalade was erg lekker. We hebben hier in Amerika bij de ontbijten namelijk een gebrek aan vitamine. Meer dan een banaan of smakeloze appel hebben we tot nu toe nog niet gezien. Deze salade was dan ook een heerlijke verrassing.
Wij zijn overigens één van de laatste gasten van deze Bed & Breakfast. Na 33 jaar stoppen ze ermee en is dit het laatste seizoen. En dat loopt tot en met september.

Het was nogal mistig vanmorgen. Toen we het idee kregen dat de zon er wel doorheen wilde breken zijn we naar de haven gereden en zijn we te voet aan boord gegaan van de ferry naar Madeline Island. Dit is het grootste eiland (21 km bij 5 km) van de Apostle Islands. De overige eilanden horen bij het nationale park Apostle Islands National Lakeshore en zijn kleiner, je kunt er op enkele kamperen of overdag recreëren. Ook is er een cruise te maken langs diverse eilanden, waarbij je ook diverse vuurtorens ziet. Wij zijn dus naar het grootste eiland geweest, waarop ook gewoon een dorpje is en mensen wonen. Daarom hoort het niet bij het nationale park. Er zijn in het dorp voornamelijk kunstwinkeltjes en galeries. Wij hebben eerst een stuk de hoofdstraat uitgewandeld langs de kust. Daar ligt , vlakbij een klein jachthaventje, een kleine begraafplaats van de oorspronkelijke bewoners, de Ojibwe indianen. Daarna zijn we teruggelopen naar het centrum en zijn landinwaarts gelopen. Dat was aardig zweten geblazen, want de zon stond intussen aardig te branden en het was ruim 25 graden. Na ruim 1,5 km landinwaarts te zijn gelopen zijn we afgeslagen het bos in, naar de korte wandelroute Capser Trail. Deze route komt uiteindelijk op een straat in de buurt van het dorp weer uit. Na al het wandelen hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijk ijsje en toen zijn we weer terug gegaan naar het vasteland.
Daar hebben we het dorpje Bayfield zelf nog even verkend.

Groetjes, Ronald en Yvonne

• 17 September 2018 - 09:17

Pa En Ma:

Dat is goed wakker worden met een ontbijt op jullie eigen luxe kamer, maar weer veel meegemaakt
    en gezien vandaag.
    Het is hier nu 13.00 uur, jullie liggen nog op een oor als het goed is.
    Natuurlijk weer veel plezier met de volgende trip naar Minneapolis-Bloomington.

liefs en groetjes Pa en Ma.

• 25 September 2018 - 06:01

Addy Van Burgh:

Wat laat met lezen vanwege fietsvakantie!
    Maar weer geweldig verslag.
    Groetjes