Yellowstone - Jackson Hole - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Yellowstone - Jackson Hole - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Yellowstone - Jackson Hole

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

15 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Het zit er weer bijna op voor ons. Hier nog even een update van ons verblijf in Yellowstone NP.

Maandag zijn we in Cody naar het Buffalo Bill Historical Center geweest. Hier zijn 5 musea ondergebracht, waarvan we er 3 hebben bezocht. Die van Buffalo Bill, Indianen en een Natuurhistorisch museum. Ze waren zeer de moeite waard.
Zoals de weersvoorspellingen al aangaven was het maandag niet zulk best weer. Onze tocht naar het Yellowstone National Park begon met af en toe regen en ging later over in sneeuw. En dat met een flinke wind en temperaturen van rond het vriespunt. Een ouderwetse Hollandse winter dus.
Het weer had wel gevolgen voor onze planning. De geplande route was alleen begaanbaar met sneeuwkettingen en die hebben we niet. Dat betekende dus een iets andere route en een stuk omrijden.
We hebben deze dag bizons gespot en een paar bighorn schapen.

Dinsdag en woensdag hadden we de tijd om het park beter te verkennen. Het weer werkte in ieder geval mee deze dagen.
Yellowstone NP is een heel mooi park met veel vulkanische activiteit. Dus veel pruttelende poeltjes, warme bronnen en geisers. Het lijkt wat dat betreft erg op wat we in IJsland hebben gezien, erg indrukwekkend. Helaas was niet alles te bekijken. Door de vele sneeuwval van de afgelopen weken waren niet alle toegangswegen sneeuvrij.
In Yellowstone NP is wel meer (deels afgebrand) bos en zijn er veel meer dieren te zien dan in IJsland.
We hebben zeer veel bizons gezien. Het is wel uitkijken voor deze beesten, ze kunnen gevaarlijk zijn als je te dichtbij komt. Af en toe bleven we dan ook maar in de auto zitten bij het zien van bizons, bijvoorbeeld als ze de weg overstaken. En dat kwam geregeld voor.
Omdat alle toeristen graag wilde dieren willen zien stoppen ze zomaar wanneer ze iets zien. Zodra je dus een aantal auto's langs de kant ziet staan dan weet je dat er iets te zien is.
Beren hebben we niet gezien. Ze zaten er wel, want sommige wandelroutes waren gesloten ivm aanwezigheid van beren. Zelfs in de buurt van de geiser Old Faithful (waar wij sliepen) is een beer gezien, waarna ook daar de wandelroute is afgesloten.
Al met al hebben we toch heel veel gezien en genoten van het park dat er door de sneeuw extra bijzonder uitziet.

Donderdag moesten we afscheid nemen van het Yellowstone NP en zijn we via een prachtige route het volgende park ingereden, Grand Teton NP. In dit park liggen minstens 10 hoge bergtoppen. Echt een prachtig gezicht, veel sneeuw op de toppen en een helderblauwe lucht. Vandaag hadden we namelijk weer eens een dag prachtig weer met aangenamere temperaturen.
We slapen vanavond in Teton Village, een wintersportoord vlakbij Jackson Hole net buiten het National Park. Ook hier ligt nog steeds sneeuw.

Morgen, vrijdag, gaan we naar onze eindbestemming Salt Lake City. Dat wordt weer een lange rit, ruim 500 kilometer.
Het verslagje van de laatste dagen lezen jullie wanneer we weer in Nederland zijn. We zullen jullie dan ook op de hoogte brengen wanneer de foto's op internet te vinden zijn.

Prettig weekend alvast en tot kijk.
Groetjes,
Yv en Ro.

• 16 Mei 2008 - 06:29

Marianne:

Jeetje wat hebben jullie veel gezien in deze vakantie! Hebben jullie geen behoefte aan een weekje strand met palmbomen zonder sneeuw om uit te rusten? (grapje).
    Kortom: Geweldig wat een mooie reis!

• 16 Mei 2008 - 09:16

Betsie En Wim:

We zijn blij dat het goed gaat met alles.
    Behalve het weer dan .
    Hopen dat jullie verder een goede reis en een prettige vlucht terug heben.
    We kijken uit naar de fotoreportage.
    Groetjes en tot kijk.
    Wim en Betsie

• 16 Mei 2008 - 17:28

Cor En Annie:

Dus geen beren geschoten dit keer! Maar wel sneeuwballen gegooid, ach dat is ook leuk. En gratis douchen onder de geiser van Old Faithful, doe maar, luxer kan haast niet. Nu nog even een eindje rijden en dan mogen jullie weer naar huis! Ben nog steeds benieuwd naar de foto's, maar die zien we vast wel een keer!
    Groetjes Cor en Annie.

• 17 Mei 2008 - 17:57

Roger:

Waar de Nederlanders in de winter hooguit
    een rit van 10 km maken in Salt Lake City
    moeten jullie er weer 500 km van maken.
    Dat is 2,5 x de Elfstedentocht!

De kernploeg is net vertrokken, dus
    jullie hebben alle ruimte op de ijsbaan.

Gaan jullie de Mormonen nog bezoeken?

Het is duidelijk te lezen dat jullie van
    de reis hebben genoten en ik ben heel
    benieuwd naar de Skywalk. Ik hoop jullie
    gauw weer te zien!

Greetz!

• 20 Mei 2008 - 04:51

Soei:

Het blijft even wennen hoor dat jullie geen vakantie hebben gepland in verweggistan. Zo te zien heb je wel een flinke reis achter de rusg wanneer je terug bent!

Dat wordt 2 weken bij komen of niet? Zal de baas leuk vinden...