Zion NP - Winterpark - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Zion NP - Winterpark - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Zion NP - Winterpark

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

06 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo,

Hier zijn we dan weer met onze verhalen.

Zaterdag hebben we slechts ongeveer 200 km gereden van Zion NP naar Bryce National Park. Via wegnummer 12 kwamen we via de mooie Red Canyon bij Bryce NP. Echt een adembenemend mooi park, één van de hoogtepunten tot nu toe. Rode bergen/rotsen die door wind en water zo zijn gevormd dat er een soort pilaren zijn ontstaan.
Omdat we nog in het voorseizoen zitten reden er nog geen shuttlebussen in het park. In de meeste parken rijden deze shuttlebussen om te voorkomen dat er geen plaats meer is op de parkeerplaatsen en om de natuur een beetje rust te gunnen. We hebben deze vakantie echter nog niet gemerkt dat het nog voorseizoen is, want het is overal enorm druk, vooral met Europeanen.
We verbleven net buiten het park in een plaatsje waar niets te beleven was. Er waren wel veel toeristen, teveel voor de twee restaurants die er waren. Gelukkig was er nog een afhaal fastfood restaurant.

Zondag zijn we vanaf Bryce via de prachtige route 12 verder gereden. Iedere paar kilometer was er weer een ander uitzicht. Bergen en rotsen in diverse kleuren, zout dat aan de oppervlakte komt, maar ook bossen en sneeuw.
Via het Capitol Reef NP met bijzondere roodbruine rotsformaties en een canyon met weinig water zijn we verder gereden naar Moab. Dit is een grotere plaats waar vandaan de nationale parken Arches en Canyonlands zijn te bezoeken.
's Avonds hebben we er heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant met een ober met Nederlandse roots. De meeste Amerikanen vragen waar we vandaan komen zodra ze horen dat we geen Engels tegen elkaar spreken. De meeste zijn ook oprecht geinteresseerd. De mensen zijn heel vriendelijk.

Maandag hadden we een dag om twee parken te bezoeken. We hebben dit door middel van excursies gedaan. 's Ochtends hadden we een 'privé-excursie' met onze gids Gary naar Arches NP. Hier zijn veel rotsformaties met bogen te zien, ontstaan door regen en wind. We zijn met een jeep het park in gegaan en hebben veel gezien, gewandeld en gehobbeld over de onverharde terugweg. Daar hebben we ook nog voetsporen van dinosaurussen gezien.
Na de lunch zijn we met gids Michael en twee andere toeristen uit New York per jeep naar het noordelijke deel van Canyonlands geweest. De totale route was 70 mijl, waarvan er 40 over onverharde weg. Wij zagen het overigens niet als weg, het was meer rotsen, stenen en kuilen. Echt een en al schudden in die jeep, ook langs de afgrond. Niet teveel naar beneden kijken dus. Het was wel een hele mooie route, met bovenop de berg een prachtig uitzicht over het park. Het leek af en toe op de Grand Canyon.
's Avonds weer lekker gegeten in Moab, dit keer bij een Mexicaans restaurant. Het eten in Amerika is een stuk goedkoper dan in Nederland, zeker nu de dollar zo gunstig staat. Bijna overal heb je onder de € 10 een groot hoofdgerecht. En het drinken is helemaal goedkoop. Voor nog geen € 1.50 krijg je bijna een halve liter drinken. En ze vullen het nog gratis bij als het bijna op is ook. Kortom, de hele avond frisdrank drinken voor nog geen € 1.50!

Dinsdag (vandaag) was een echte reisdag. Ruim 400 kilometer was het vandaag. Was het gisteren nog 30 graden, vandaag kwamen we aan in Winterpark met 7 graden Celsius. We hebben zelfs nog een paar sneeuwvlokjes gehad onderweg. We zitten nu in de Rocky Mountains en normaal ligt er in deze tijd van het jaar in Winterpark geen sneeuw meer. Nu ligt er echter nog bijna een halve meter. We hebben op deze manier wel een afwisselende vakantie.

Morgen (woensdag dus) gaan we naar Denver. Waarschijnlijk gaan we niet naar het Rocky Mountains NP. We weten dat de doorgaande weg door het park gesloten is tot eind mei. Misschien kunnen we een klein stukje van het park zien. Maar aangezien er nu nog zoveel sneeuw ligt denken we dat dat niet veel zal zijn. Bovendien moeten we dezelfde route weer terug.

Nou, tot de volgende keer maar weer.
En geniet in Nederland nog van het warme weer. Dan gaan wij morgen nog even de sneeuw in.

Yv en Ro

• 07 Mei 2008 - 06:26

Esther:

Hoi Yvonne en Ronald,

Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken. Echt een fantastische reis maken jullie! Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie verder!

Groetjes,
    Esther

• 07 Mei 2008 - 14:53

Vincent:

Leuk om alles te lezen, jullie hebben het er lekker druk mee. geniet ervan. Groeten Vins.

• 07 Mei 2008 - 16:20

Roger:

Voetsporen van dinosaurussen?
    Zijn jullie ook in Jurassic Park geweest?
    Zo ja, ook de Steven Spielberg beklommen?

Lekker hé, zo goedkoop eten. Sonja
    Bakker zal blij met jullie zijn
    als jullie weer terug zijn.

Ik lees het al, dat wordt een avondje
    bij jullie foto's en filmpjes kijken.
    Bij deze heb ik mijzelf al uitgenodigd!

Veel plezier enne.. het is hier nu ook
    5 dagen schitterend weer en dat blijft ook nog ruim een week zo.

• 08 Mei 2008 - 11:33

Kentje:

Bedankt voor de verjaardagsmail uit de US. Ik ben nu 3 en dat voelt heel groot en stoer. Veel plezier nog!
    Gr. Kent

• 08 Mei 2008 - 20:55

Rien En Addy:

Vanwege een korte vakantie in Limburg lazen we inmiddels alweer twee reisverslagen. Schitterende reis, heb de film van vrienden, die deze reis ook gemaakt hebben gezien en kan me daardoor ook wat plaatjes voor de geest halen bij de diverse parken. Hoop ook een vertoning van jullie film te mogen zien tzt. Vanmiddag als plaatsvervangers met Wil meegeweest naat haar appartement. Nou, geweldig hoor, ze komt daar heel mooi te wonen.
    Nog veel mooie reiservaringen!
    Hartelijke groet,
    Rien en Addy