Grand Canyon - Zion NP - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Zion NP - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Zion NP

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

02 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer met de laatste update.

Woensdag zijn we in het zuidelijke deel van de Grand Canyon geweest. Ook dit gedeelte was heel indrukwekkend. Veel kleuren, brede kloof en zeer diep. Heel bijzonder om te zien dat de bovenkant van de bergen zo 'plat' is.
Helaas was er door de zeer harde wind iets minder zicht dan normaal.
Ook was er bij aankomst van veraf al een rookpluim te zien.We dachten aan bosbrand en dat bleek ook zo te zijn. Slechts een paar mijl van onze slaapplek, dat werd ook op televisie gemeld. De televisieploeg stond met de auto bijna voor de deur.

Donderdag zijn we via een deel van de Grand Canyon naar Page gereden. Onderweg veel vakantieverkeer, zoals onze hele reis al. De grootte van de campers is bijna niet voor te stellen, het lijken wel touringcars. En dan zit er ook nog een 'personenauto' oftewel jeep aan vast.
's Middags hebben we een excursie gemaakt naar de Antelope Canyon. Een prachtige smalle canyon van voornamelijk roze zandsteen. Er zijn prachtige foto's en filmopnamen te maken. Zelfs Britney Spears heeft hier een videoclip opgenomen.

Vrijdag, vandaag, hebben we onderweg stops gemaakt bij het Lake Powell en de daarbij liggende Glen Canyon Dam. Het informatiecentrum geeft uitleg over de aanleg van de dam.
Begin van de middag kwamen we aan bij Zion National Park. Een park bestaande uit reusachtige bergen met rode en geel/grijze kleuren. Je voelt je echt ontzettend klein en kwetsbaar als je onder aan deze bergen staat.
Er zijn dappere mensen die deze steile bergwanden beklimmen. Ze zijn met het blote oog nauwelijks te zien als ze ergens boven tegen de berg bungelen.
Ook vandaag hebben we weer een bosbrand gehad, nu in het Zion park. We zagen alleen de rook, de brand zat aan de andere kant van de berg. We zijn benieuwd of we er nog meer tegen gaan komen.

Morgen, zaterdag, rijden we door naar Bryce National Park. Dit belooft een mooie dag te worden, afgezien van het weer. De verwachting is een graad of 12 Celsius en veel bewolking. Lange broeken weer dus.

Binnenkort lezen jullie weer meer over onze tot nu toe geweldige reis.

Groetjes,
Yv en Ro.

• 03 Mei 2008 - 07:50

Annelies:

Hoi Ronald en Yvonne. Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Zelf ben ik niet zo reislustig, maar het is heel fijn zo te kunnen meegenieten met jullie avonturen! Wat jullie nu ervaren blijft voor de rest van jullie leven op jullie eigen "harde schijf" staan. Daar kan geen film of foto tegenop! Nog veel plezier en hartelijke groeten van Annelies.

• 03 Mei 2008 - 16:08

Pa En Ma:

Hallo Yvonne en Ronald,
    Wat hebben jullie al veel gezien tot nu toe,want de reis is nog niet ten einde.
    Maar dat je er wel moe van word kan ik me wel voorstellen.Maar het zal zeker fantastisch zijn daar.Nog heel veel plezier,en hou je haaks,allebei.
    Groetjes en veel liefs van ons.

• 04 Mei 2008 - 09:06

Wil Tanny En Henk:

hoi,Yv.en Ro.leuke reis maar erg vermoeiend denken wij zijn deze week in het park Hoge Veluwe geweest,Tanny en Henk gisteren 30 k.m. gefietst, ja want het is hier zomer geworden,Spinner heeft het heel erg naar zijn zin ,is elke dag veel buiten, goede reis verder en nog veel reisplezier. tot ziens