Winterpark - Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Winterpark - Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Winterpark - Cody

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

11 Mei 2008 | Verenigde Staten, Cody

Hallo allemaal,

Jullie hebben het even wat langer zonder bericht uit de VS moeten doen, maar hier zijn we dan weer.

Woensdag zijn we niet meer naar het Rocky Mountains NP geweest. We hebben wel een mooie rit gemaakt door de bergen en veel sneeuw gezien. We zijn ook nog in Nederland geweest, ooit gesticht door Nederlandse mijnwerkers. Verder rustig aan gedaan naar ons hotel bij de luchthaven van Denver. We hebben echter geen last van de vliegtuigen gehad. Van Denver zelf hebben we niets gezien.
's Avonds heerlijk en veel te veel gegeten, 3 gangen voor $ 11, oftewel € 7.

Donderdag hadden we een lange rit van ruim 600 km voor de boeg. Veel in de auto zitten dus. Onderweg kwamen we ook niets interessants tegen, dus dat kwam mooi uit. Het laatste gedeelte ging door de Black Hills, dat was een mooie route. Intussen was het weer een stuk slechter geworden en tegen de tijd dat we op onze bestemming aankwamen zaten we in zeer dichte mist. Van het dorp Deadwood (mini Las Vegas) was dan ook niet veel te zien.

Vrijdag was het gelukkig opgeklaard en hebben we een mooie route gereden door de Black Hills. We zijn eerst naar Mount Rushmore geweest. Een groot monument met 4 hoofden van presidenten uitgehouwen in de bergen. Er is heel wat dynamiet aan te pas gekomen en een hoop handarbeid.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Crazy Horse Memorial. Dit is een indiaan te paard, ook uitgehouwen in de rotsen. Alleen het hoofd van de indiaan Crazy Horse is pas klaar. Het moet tientallen keren groter worden dan Mount Rushmore. Dat gaat echt nog jaren duren. Er is geen steun van de staat voor dit project. Het wordt gefinancierd door giften en entreegelden.
Verder de Black Hills in naar Custer State Park. Een mooi natuurpark met bergen en weides. We hebben er de Wildlife Loop gereden en veel wild gezien. Bizons, herten, antilopen, ezels, eekhoorns en zelfs een coyote (soort wolf).
Kortom, een dag waarop we weer veel gezien hebben.

Zaterdagochtend was het met open mond naar buiten staren. Het sneeuwde volop en er was al zo'n 15 centimeter gevallen! Echt een zomervakantieweertje dus. Na de auto zoveel mogelijk sneeuwvrij gemaakt te hebben zijn we voorzichtig op weg gegaan. Na een uurtje onderweg te zijn stopte het eindelijk met sneeuwen en werden de wegen beter begaanbaar.
Onze eerste geplande stop hebben we door de sneeuw totaal gemist, dus meteen maar door naar de tweede. Dat was Devils Tower. Een gigantische rots/berg van ongeveer 1500 meter hoog. Er zitten een soort krassen in de berg. De legende gaat dat een beer de berg wilde beklimmen maar werd tegengehouden door de indianen. De klauwen van de beer zouden de krassen in de berg hebben veroorzaakt.
Onder aan de voet van de berg leven prairiehonden. Ze zien er schattig uit, maar kunnen wel bijten. Zodra je in de buurt komt om een foto te maken beginnen ze te 'blaffen'.
We hebben deze nacht geslapen in Ucross, een dorp bestaande uit 2 boerderijen in de middle of nowhere. Het is een mooie ranch met paarden, je kunt er vissen en lekker relaxen. Echt heerlijk rustig.

Moederdag, zondag dus, rustig aan gedaan naar onze overnachting in Cody, een Buffalo Bill stadje. Vanmorgen eerst nog even in het stadje Sheridan gewinkeld in de Wal-Mart. Ook op zondag is deze 'supermarkt' open. Ze verkopen er levensmiddelen, drogisterijartikelen, kleding, elektronica, kantoorartikelen en nog veel meer.
Daarna via de prachtige route 14 de Bighorn Forest door. Over bergen van bijna 3 km hoogte. Uiteraard lag daar weer veel sneeuw, een prachtig gezicht.

Nu zitten we dus in Cody, waar we morgen naar het Buffalo Bill museum zullen gaan en vervolgens doorrijden naar Yellowstone NP. De voorspellingen voor morgen zijn daar -8/+2 graden Celsius met kans op sneeuw. Helaas zijn zelfs niet alle wegen in het park open, dus waarschijnlijk moet ons programma een beetje worden aangepast. Maar dat lezen jullie dan de volgende keer wel weer.

Groetjes en een fijne 2e Pinksterdag gewenst,
Yv en Ro.

• 12 Mei 2008 - 10:02

Wil :

Voor jou was dit niet helemaal vreemd,in de zomer in de sneeuw,ooit heel lang geleden hebben we dit in Oostenrijk ook meegemaakt,alleen denk ik zal het allemaal wat omvangrijker zijn,was leuk gisteren met Bert en Ria,nog veel reisplezier gr. ook van Spinner doei!

• 13 Mei 2008 - 04:45

Soei:

Hmmmm..., sneeuw...

Kan me nog vaag herinneren wat voor spul dat geweest moet zijn uit het verre verleden.

Neem even een handjevol mee voor me, kan ik me geheugen even opfrissen. :-)

• 13 Mei 2008 - 16:59

Pa En Ma:

Hallo Luitjes,
    Dit was wel een lang bericht,maar met veel verhalen.En dat jullie ook nog veel sneeuw gekregen hebben,dat is ook een verrassing,of niet.
    Geniet verder van de deze vacantie week,want het gaat te snel voorbij.
    met Spinner gaat alles goed,maar hij wacht wel op jullie terug komst.Wij zien elkaar bij aankomst op Schiphol.
    Groetjes en veel liefs.

• 13 Mei 2008 - 17:34

Paul En Elly:

Wat geweldig om op deze manier jullie reis te kunnen volgen. Ademloos lezen als er weer een berichtje in de inbox staat. Wat een ervaringen tijdens één reis van zomer naar echt winter. Ben heel benieuwd naar de foto's. Geniet maar van de laatste dagen. Groetjes, Elly

• 13 Mei 2008 - 19:45

Fam Boer:

Hoi Ronald & Yvonne,
    Wat een leuke reis beleven jullie, Ik en Henk zijn nog een weekendje in Elst geweest en hebben het reuze naar onze zin gehad! Nog heel veel plezier in The States en we zien jullie snel weer.

Groetjes Tanny, Henk en de kids