IJsland deel 2 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu IJsland deel 2 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

IJsland deel 2

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

31 Juli 2006 | IJsland, Reykjavik

Hier weer even een update vanuit een zwaar bewolkt/regenachtig IJsland.

Woensdag zijn we naar het oosten van IJsland verhuisd. Onderweg op zoek geweest naar zeehonden, maar alleen een hoop vogels gezien. Overnacht midden in het bos, vlakbij een meer. Prima lokatie.

Donderdag eerst even naar huis gebeld om ma te feliciteren met haar verjaardag. Onderweg weer wat watervallen gezien. In de buurt van het meer Myvatn hebben we een plek bezocht met stoomgaten en blubberende modderpoelen. Heel apart om te zien, maar stinken! Rotte eieren ruiken er nog lekker bij. Het douchewater stinkt hier bij Myvatn trouwens ook naar rotte eieren, lekker hoor een douche op je nuchtere maag. Aan het eind van de middag zijn we bij het Myvatn natuurbad geweest, de Blue Lagoon van het noorden. Water met een temperatuur van ongeveer 40 graden en goed voor alle huidkwalen.

Vrijdag zijn we op excursie geweest naar de Askja-krater. Onderweg gestopt bij een snel stromende rivier, ook nog wat rivieren doorgestoken met de bus. We hebben ook de plaats gezien waar de astronauten hebben getraind voor ze naar de maan gingen. De foto´s genomen op de maan lijken wel veel op het landschap onderweg naar Askja .... De Askja-krater was erg mooi, er is een heel groot meer (220 meter diep) en een apart klein meertje waar je in zou kunnen zwemmen als je de afdaling er naartoe aandurft. We hebben deze dag mazzel met het weer, we reden weg in zware bewolking, maar het klaarde steeds meer op. We hebben dan ook foto´s met een zonnetje er op.

Zaterdag een rondje gemaakt vanuit onze stek bij Myvatn. Eerst naar de waterval Dettifoss, heel mooi, zeker bij het lekkere zonnetje dat scheen. Vervolgens Asbyrgi, een mooie canyon. Van daaruit naar Husavik, de plaats van de walvisexcursies. Wij met de boot om 17.00 het water op. Om 17.30 zaten we in de dichte mist, en koud dat het was. Het personeel was al bang dat we tot de 2% zouden gaan behoren die onderweg geen walvis zou zien. Maar we hadden geluk, we hebben toch nog een bultrug gezien. Erg indrukwekkend.

Zondag in de buurt van het meer gebleven. We hadden helaas weer wat minder goed weer, zwaar bewolkt, af en toe regen en heel veel koude wind. Myvatn is een mooi weer waar heel veel vogels leven, waaronder diverse soorten eenden. Verder weer wat pruttelende modderpoelen gezien, vreemd gevormde lavarotsen waar je tussendoor kunt lopen en een aantal pseudo-kraters.

Vandaag verlaten we Myvatn en gaan we eerst naar Godafoss,wederom een waterval. Daarna door naar Akureyri, de tweede stad van IJsland, dus misschien maar even stadten. Er wonen ongeveer 17.000 mensen in Akureyri. Vervolgens via bergpassen (sneeuw op de bergtoppen) naar onze eindbestemming voor vandaag, Varmahlid. Daar zullen we in een zomerhuisje verblijven, als het weer dan ook wat meer zomers zou zijn...

Nou, dat was het wel weer even. Zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Groetjes en tot de volgende keer.

• 31 Juli 2006 - 10:36

Rien En Addy:

We zijn in gedachten met jullie meegereisd. Klopt van het douchewater bij Myvatn!! Wij zijn ook via Husavik walvissen gaan spotten, zagen er 5. Geweldig gezicht he? Jammer dat het weer even wat minder is, maar dat schijnt bij IJsland te horen. Nog geen foto's op website. Nog veel zon toegewenst. Groetjes

• 31 Juli 2006 - 12:04

Marianne:

Ook namens Betsy: Wat zijn jullie met een geweldige reis bezig!!!! Heel indrukwekkend allemaal lijkt me. Hier alles prima. Gelukkig minder warm (± 23 graden)
    groetjes!

• 31 Juli 2006 - 21:02

Roger:

Het is maar goed dat jullie niet meer in de
    buurt van Rotterdam wonen.
    Je zou de Rotte eens moeten ruiken! Meuren!!!!!!!!!!!!!

• 02 Augustus 2006 - 08:47

Wil En Annelies:

jullie bofkonten! wij hebben jullie berichten bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat wij eigenlijk ook wel daar willen zijn, Helaas zijn we niet verder gekomen dan Duitsland in Kleve, net over de grens! Vandaag komen we waarschijnlijk niet verder dan Tiel in Nederland!Ondanks dat hebben we veel plezier op ons vakantie adres in Elst. Nog veel vakantie genoegens! Tot binnenkort. Doei!

• 02 Augustus 2006 - 10:55

Ria En Bert:

Als het zo door gaat met het weer hier, dan hebben wij ook stromende rivieren.
    Wij nemen aan dat jullie niet naar stinkende eieren zullen ruiken als je op Schiphol aankomt.
    Geniet van de laatste paar dagen die er nog te gaan zijn.
    Pa en Ma.

• 02 Augustus 2006 - 16:52

Cor En Annie:

Eigenlijk is zo'n vakantie veel te kort, als je zoveel wil zien! Maar toch de indrukken die jullie daar opdoen zul je niet gauw vergeten, en daar doe je het toch voor! Wij zijn erg benieuwd als de reis op een DVD staat, hoe het er uit ziet, pas dan kunnen wij, vanuit onze luie stoel bekijken wat jullie allemaal gezien hebben.Nog hele mooie dagen verder, en tot ziens. En een hele goede terug reis. Groetjes Cor en Annie!!!

• 02 Augustus 2006 - 19:26

Tanny & Henk & Kids:

He, Ronald en Yvonne
    Leuk reisverslag volgens ons hebben jullie het wel goed naar jullie zin daar! Alleen iets minder van die douche haha, nog heel veel plezier daar met z'n tweetjes en we komen jullie weer eens opzoeken als jullie weer terug in Nederland zijn!

groetjes Tanny, Henk en de kids.