San Francisco - Yosemite - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu San Francisco - Yosemite - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

San Francisco - Yosemite

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

26 April 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo, daar zijn we dan.

Na een iets vertraagde en verder prima vlucht zijn we dinsdagmiddag aangekomen in San Francisco. Een heerlijke, Europees aandoende stad.

Woensdag hebben we de gebruikelijke toeristische trekpleisters bezocht. Zoals met de cable car naar Fisherman's Wharf, Golden Gate Bridge en China Town. We hebben er een avond gegeten in een leuk restaurantje met een eigen jukebox aan tafel. Kies een liedje en de hele zaak luistert mee.

Donderdag hebben we na veel gedoe onze huurauto in ontvangst genomen. We zouden namelijk de auto in de stad ophalen, maar Hertz had nog in het systeem staan dat we dat op de luchthaven zouden doen. Uiteindelijk heeft iemand de auto voor ons opgehaald vanaf de luchthaven. Toen hadden we nog een extra uurtje in de stad. We hebben een Chevrolet Cobalt gekregen uit de staat Maryland (Oost-Amerika!) Er stond ook al 20.000 mijl op de teller.
We hebben donderdag ongeveer 180 mijl gereden, naar Mariposa. Van daaruit is het Yosemite National Park goed te bezoeken.

Vrijdag zijn we ons eerste nationale park gaan bezoeken, Yosemite. Voor $ 80 een pas gekocht waar we alle nationale parken van de VS mee kunnen bezoeken.
Yosemite is een ontzettend groot park, slechts een klein deel is te bezichtigen. Zeker in deze tijd, omdat er een aantal wegen gesloten zijn tot half/eind mei in verband met sneeuw/ijs.
Het is een zeer afwisselend park. Bergen, rotsen, bossen, meren, watervallen, prachtige uitzichten, kortom van alles wat. Ook komen er veel dieren voor. We hebben verschillende vogels gezien en veel eekhoorntjes. Zwarte beren leven er ook, maar die hebben we niet gezien.

Vandaag, zaterdag, gaan we door naar Kings/Sequoia National Park. Dat is het park met de gigantisch grote sequoiabomen.

En dan nog even een update over het weer. We begonnen in San Francisco met bewolking en 15 graden celsius. Daarna is het iedere dag iets warmer geworden. Vandaag gaan we richting de dertig graden celsius.

En één van de belangrijkste onderwerpen op het nieuws is de hoge benzineprijs. Die is naar recordhoogte gestegen, $ 4.00 per gallon. Dat is omgerekend € 0.68 per liter!

Nou, dat was het wel voor deze keer.
Wij gaan op weg naar de bomen.
Tot snel.

Groetjes,
Yv en Ro

• 26 April 2008 - 17:04

Cor En Annie V. Mul:

Dag Ronald en Yvonne, Leuk om te lezen dat het daar zo mooi is, ben benieuwd naar de foto's! Als je zo'n mooie reis maakt, zijn de foto's altijd weer fijn om de herinnering aan de vakantie weer op te halen! Maar ook even een vraag, ik weet niet of je veel bergruimte heb in de huurauto, zo ja, neem dan een flinke hoeveelheid benzine mee voor ons! 68 eurocent is goed te doen, vinden jullie ook niet? Nu ik blijf jullie volgen op de rondreis! Veel vakantie plezier, en geen drugs aannemen, al is het nog zo nodig om de vermoeidheid de kop in te drukken hahaha!!!! Groetjes Cor en Annie van Mullem!

• 27 April 2008 - 08:24

Wil En Annelies:

Hallo Ronald en Yvonne. Nou zeg, wij waren al moe van een dagje Maastricht! Jullie hebben het erg naar je zin, merken we, maar jullie moeten er hard voor werken. We kijken uit naar jullie volgende, gezellig en informatief geschreven bericht. Nog heel veel plezier en hou je haaks. Hartelijke groeten van Wil en Annelies, maar vooral van jullie liefhebbende SPINNER!

• 27 April 2008 - 12:51

Rien En Addy :

Hallo Ronald en Yvonne,

Wat leuk om op deze wijze weer deelgenoot te zijn van jullie reis. Lijkt me echt een schitterende tocht te worden. Heb al veel over de natuurparken gelezen en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie de zeeleeuwen nog gezien bij Fishersman's Warf.We wensen jullie nog vele mooie reisdagen toe en zien met belangstelling uit naar jullie belevenissen.
    Wij zijn net terug van een weekje vakantie, maar dan in Kamperland- Zeeland. Dat is even andere koek.

Hartelijke groet,
    Rien en Addy

• 28 April 2008 - 10:52

Pa En Ma:

Hallo vacantie gangers,
    Leuk dat jullie ons op de hoogte houden van alles wat jullie tot nu toe gezien hebben.En ook fijn om te horen dat alles goed gaat,volhouden zo.Verder wensen wij jullie nog een gezellige vacantie toe met veel zonneschijn.Wij wachten weer met spanning af op de volgende berichten.
    Geniet er van en tot de volgende keer.
    Veel liefs.

• 28 April 2008 - 15:51

Jan En Trudi:

In eerste instantie nog bedankt voor de kaarten.Leuk om mee te kijken hoe het jullie vergaat daar in Amerika maak er een goed en voor de thuis blijvers leuke verslagen van. En veel vakantie plezier toegewenst van ons beide.

• 29 April 2008 - 11:14

Els:

Dag Ro en Yvonne natuurlijk, leuk om weer mee te genieten van jullie reis. Geniet er lekker van en ik blijf jullie volgen...
    groet the bitch van k&m