Nashville - Knoxville - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Nashville - Knoxville - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Nashville - Knoxville

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

27 Mei 2011 | Verenigde Staten, Knoxville

Hallo allemaal,

Ondanks de slechtere weerberichten bleek toch weer de zon te schijnen. Het lijkt weer een echte cinnamondag te worden: zeep met kaneelgeur, shampoo met kaneel maar ook echte cinnamon rolls bij het ontbijt. Dit zijn mierzoete, naar kaneel smakende, handplakkende koeken vergelijkbaar met de Zeeuwse bolussen. In Holiday Inn Express-hotels blijkbaar gebruikelijk bij het ontbijt. Lekker hoor! Vandaag het centrum van Nashville bezocht. In het hart van het centrum net als in dat van Memphis klinkt ook hier overal muziek op straat. Allereerst naar het Country Music Hall of Fame-museum, waar de gehele geschiedenis van de countrymuziek wordt verteld in beeld en geluid. De meeste namen waren bij ons niet bekend. Pas bij de hedendaagse countrymuziek kwamen we de sterren van nu tegen, de countryrock die wij het liefst horen.
Na het museum zijn we met de bus op pad gegaan. Er zijn in het centrum 3 gratis busroutes, daarmee kun je de meeste bezienswaardigheden van de stad bezoeken, ideaal. We zijn uitgestapt bij de Farmers Market, de dagelijkse markt, waar boeren uit de omgeving hun groenten en fruit aanbieden. Dit ligt naast het Bicentennial Capitol Mall, aangelegd ter gelegenheid van het 200-jarig bestaan van de staat Tennessee. Het is een heel groot park met diverse monumenten. Ook hebben ze op de grond de plattegrond van Tennessee gemaakt, ter grootte van ongeveer 50 x 100 meter.
We hebben woensdagavond gegeten bij The Melting Pot, een populair fonduerestaurant. In Portland zijn we er twee jaar geleden ook geweest, maar toen was het restaurant volgeboekt. Nu hadden we van tevoren gereserveerd. Vleesfondue (inclusief heerlijke salade als voorafje) en chocoladefondue (witte chocola met Amaretto) als toetje. Echt heerlijk gegeten.

In de nacht van woensdag op donderdag heeft het buiten behoorlijk gespookt in Nashville. Een brede strook met storm, regen, onweer en kans op tornado’s schuift langzaam van het midden naar het oosten. Helaas hadden wij een kamer op het westen, de volle wind op het raam en de airconditioning. De storm kwam door de airco (die uit stond) gierend naar binnen, wat een herrie. In de lucht leek het wel een lasershow, het bleef maar flitsen. De regen die bij deze onweersbuien hoort lijkt het meest op het openzetten van de hemelsluizen, binnen de kortste keren zou in Nederland alles blank staan.
Omdat dit slechte weer naar het oosten trekt, net als wij, houden we de komende dagen kans op slecht weer.

Donderdag was meer een dag om van A naar B te komen. ’s Ochtends een platenzaak bezocht die Ronald had uitgezocht. Nog even de tank volgegooid en bij de supermarkt wat broodjes en kaas gekocht voor de lunch onderweg. Vervolgens naar Knoxville gereden. Daar konden de horloges weer een uur vooruit, we zijn een tijdzone opgeschoven. Het tijdsverschil met Nederland is nu 6 uur.
Gelukkig hebben we onderweg geen last gehad van regen. Dat begon gelukkig pas toen we hier al een uurtje waren. Nu maar hopen dat het vannacht rustig blijft, zodat we iets beter kunnen slapen.
Vanavond heerlijk Mexicaans gegeten. Uiteraard een grote mand met nachos op tafel, kleine porties kennen ze hier niet. Ook het drinken wordt hier, zoals overal, gratis aangevuld zodra je glas half leeg is. Geen € 2,00 voor een klein glas, maar € 1,50 / € 1,75 voor onbeperkt frisdrank. Kunnen ze dat in Nederland niet eens introduceren?

Morgen gaan we ‘ten onder’ in het water, maar dat lezen jullie de volgende keer.

Groetjes,
Yv en Ro

PS Het kaartje bij de verhaaltjes is telkens hetzelfde en klopt niet met onze reis, maar deze krijgen we helaas niet gewijzigd.

• 27 Mei 2011 - 09:02

Ilse:

heerlijk gelezen....ik zal duimen voor mooi weer, als ik aan tornado's denk dan kriebelt het over mijn rug.......dus heel veel mooi weer toegewenst en ik zie uit naar jullie volgende verslag.

• 27 Mei 2011 - 09:35

Geert:

bedankt weer voor het verslag, toch apart lijkt me om allerlei steden en plekken te bezoeken die we allemaal kennen uit Amerikaanse series etc.
    Een heel verschil met de gemiddelde Amerikaan die schijnt te denken dat Holland de hoofdstad van Denemarken is..
    In de VS is alles natuurlijk bigger dan hier, helaas ook de tornado's; hopelijk worden jullie gevrijwaard van de heftigere verschijnselen. Goede reis verder, groeten, Geert.

• 27 Mei 2011 - 16:28

Elly:

Dus ook jullie ontsnappen niet aan het slechte weer in Amerika. Maar zo te lezen mag het de pret nog niet drukken. Ik zal heel hard duimen dat het weer weer beter wordt. Voorlopig is het voor ons in Holland heel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en wat voor heerlijks jullie allemaal eten. Vandaag zijn jullie alweer twee weken getrouwd. Gefeliciteerd daarmee. Geniet van de rest van jullie reis. Groetjes, Elly

• 27 Mei 2011 - 20:01

Roger:

Tsja, in Amerika en Canada zijn ze niet zo kinderachtig als het om eten gaat.
    Mijn oom heeft echter menig zaakje failliet gekregen in zijn woonplaats, want zijn motto is: het hoeft niet lekker te zijn, als het maar veel is.......:-).

Geniet verder van jullie "stormachtige" trip!