Knoxville - Roanoke - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Knoxville - Roanoke - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Knoxville - Roanoke

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

30 Mei 2011 | Verenigde Staten, Roanoke

Hallo,

Daar zijn we weer met onze verhalen.
We zijn geëindigd met donderdag, dus gaan we nu verder met vrijdag.
’s Ochtends zijn we op tijd vertrokken, naar de plaats Pigeon Forge. Het blijkt één groot dorp van vermaak te zijn, Las Vegas in het klein. Attracties, winkels en eetgelegenheden genoeg. Wij zijn naar Titanic geweest, een ‘museum’ over het wereldberoemde schip. Niet goedkoop, maar wel de moeite waard. In de buurt van Pigeon Forge ligt het Smokey Mountains National Park. Dit is een gratis toegankelijk Nationaal Park, dit komt denken we mede omdat er een doorgaande weg in ligt. De route is heel mooi, dwars door de beboste bergen met een aantal uitkijkpunten. Wolken blijven vaak hangen in de bergen, zodat het lijkt of de bergen ‘roken’. De Great Smokey Mountains zijn slechts een klein deel van de bergketen de Appalachen, in het Oosten van de Verenigde Staten.
We hebben geslapen in Asheville, in de staat North Carolina. Op de kamer hadden we een bubbelbad geboekt, zodat we er dus ook maar gebruik van hebben gemaakt.

Zaterdag eindigen we in weer een andere staat, Virginia. Voor we vertrekken uit Asheville hebben we eerst lekker brood gekocht bij Panera Bread. Daar hebben ze heerlijk vers brood, en diverse soorten bagels. Ideaal voor de lunch.
Onze route liep vandaag vooral door de bergen, via de Blue Ridge Parkway. Dit is een mooie aangelegde route, door de Appalachen, veel bergen en bos dus. Voor een dorp of stad moet je de route verlaten. Deze route is ook populair bij de Amerikanen, en omdat het een lang weekend is hier (maandag is het Memorial Day) zijn veel mensen er op uit getrokken. Het is dan ook nogal druk op de uitkijkpunten en vooral bij de picknickplaatsen. We hebben even staand naast de auto geluncht, maar het brood smaakte er niet minder om.
Nadat we zo’n 250 km over de Blue Ridge Parkway hadden gereden was de weg ineens afgesloten. Er was een omleidingsroute, maar wij zijn verder gegaan via een andere weg, naar de snelweg toe. Onderweg zagen we plotseling een slang de weg oversteken (hellup!), gewoon in bewoond gebied. Het laatste stuk hebben we via de Interstate snelweg afgelegd, naar Roanoke, in Virginia. Hier blijven we twee nachten.
We hebben vanavond lekker Italiaans gegeten, bij Olive Garden. Een echt Italiaans restaurant, dus geen friet en hamburgers te eten hier. Uiteraard was het weer net iets te veel zodat we geen toetje hebben genomen, en die zagen er wel heerlijk uit! Na het eten nog even gewinkeld, we zitten hier in een groot winkelgebied met een paar winkelcentra. Na het winkelen pas ons toetje gegeten, een klein ijsje bij Ben & Jerry’s.

Zondag een uitstapje gemaakt naar Natural Bridge. Dit is een natuurlijke rotsachtige brug, ontstaan door erosie. De brug is 150 meter hoog en 27 meter breed.
Bij de ticketprijs zijn meerdere bezienswaardigheden inbegrepen. Naast de natuurlijke brug kun je ook een wandelroute lopen, een Indianendorp bekijken, het wassenbeelden museum, een verblijf met levende vlinders en het speelgoedmuseum bezoeken. Ook kun je apart nog toegang tot grotten bijkopen. Alles bij elkaar goed om een paar uur door te brengen. Morgen (maandag) komen we al langs de grootste grotten van de omgeving, dus geven we die de voorkeur om te bezoeken.

Bij één van onze koffers is het uitschuifbare handvat kapot. Dit is gebeurd tussen het moment dat we de koffer hebben ingeleverd op Schiphol en het moment dat we hem in Houston terugzagen. Een kapot handvat is natuurlijk erg lastig omdat je de koffer nu eenmaal het makkelijkst verplaatst door hem te ‘rollen’. We hebben toch maar een andere koffer gekocht, vanavond de spullen overgepakt.
Maandag reizen we door naar Washington, maar dat lezen jullie de volgende keer.

Groetjes, Yv en Ro

• 30 Mei 2011 - 16:57

Ma Otte:

Het schiet op nog 9 dagen zag ik,de afgelopen dagen hebben jullie je niet verveeld.
    Het was weer smullen ,het verslag.
    Probeer nog zoveel mogelijk te genieten,dat zal vast en zeker lukken, gezien de voorafgaande weken. Knuffel van Spinner, gr. van Froukje,Gerrit, en Ma.

• 30 Mei 2011 - 20:47

KV:

Hoi Hoi! klinkt weer erg leuk allemaal!!

Groetjes Kim

• 31 Mei 2011 - 10:06

Pa En Ma:

Het is weer een geweldig verslag,en het weer werkt ook goed mee misschien een beetje te veel van het goede maar beter dan regen.Helaas konden wij niet eerder reageren van wege de stroomuitval op de camping.
    Nog een hele goede en fijne tijd samen
    en geniet maar van de laatste 9 dagen
    die jullie nog rest,heeeeeel veel plezier.
    P.S.Hier gaat alles verder goed.
    Liefs van Pa en Ma.

• 31 Mei 2011 - 11:51

Elly:

Het is opnieuw een geweldig en compleet verslag. De tijd gaat wel erg snel, maar ja dat is meestal zo als je weg bent. Hier in Holland staat de tijd ook niet stil. Geniet van de rest van jullie dagen. En ik verheug me alweer op het volgende verslag.

Groetjes, Elly