IJsland deel 1 - Reisverslag uit Höfn, IJsland van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu IJsland deel 1 - Reisverslag uit Höfn, IJsland van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

IJsland deel 1

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

25 Juli 2006 | IJsland, Höfn

Vandaag is onze derde volle dag in IJsland.
Zaterdag met veel bewolking aangekomen, dus vanuit de lucht helaas weinig gezien.

Zondag al veel gezien. Nationaal Park Þingvellir, mooi park dat op de Unesco lijst staat. Vervolgens de geisers gezien en de mooie waterval Gullfoss. Dit alles bij een heerlijke temperatuur van ongeveer 20 graden en een zonnetje.

Maandag was het weer bewolkt en wat frisser. Ook weer verschillende watervallen gezien en dé trekpleister van de dag, papegaaiduikers! Leuke, nieuwsgierige vogels, ze zijn zwart/wit en hebben een rode snavel. Ze leven op steile rotsen.

Dinsdag (vandaag) Nationaal Park Skaftafell bezocht, erg groen en bergachtig park met diverse watervallen. Gletsjer Vatnajökull is (één van) de grootste gletsjers van Europa. We hebben meerdere gletsjertongen hiervan gezien. Het mooie van gletsjers is dat er wel eens iets afbrokkelt. Er zijn hier in het zuiden dan ook twee gletsjermeren waarin ijsbergen drijven, echt heel indrukwekkend. Maar ook koud. Vandaag een koude en bewolkte/natte dag, met temperaturen tussen 6 en 13 graden.

Morgen een iets langere etappe, met deels gravelwegen. Hier mag je 80 km/uur, maar met alle kuilen in de weg betekent dat het einde van je auto...

Groetjes, Ronald en Yvonne

• 25 Juli 2006 - 21:52

Coen, Nicole En Quint:

Dag luitjes,
    Geniet van het mooie landschap en jullie vakantie. Leuk dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden.
    Veel liefs uit het zonnige en warme Tilburg Coen Nicole en Quint

• 26 Juli 2006 - 05:49

Elly:

Wat geweldig om te lezen dat jullie in een paar dagen tijd al zulke prachtige dingen gezien hebben. Geniet maar van de rest van jullie vakantie en de temperatuur, het is hier nog steeds erg warm. Groetjes Elly

• 26 Juli 2006 - 06:56

Marianne En Betsy:

Wij zijn ontzettend jaloers!!!!!!
    Zoveel moois zien en dan ook nog bij zo'n heerlijke temperatuur. Hoe is het eten daar????
    Marianne hier: post uit IJsland, dat overkomt me niet iedere dag....
    Heerlijke temperaturen hebben jullie zeg! tussen de 6 en 15 graden??!! Hier zitten we tussen de 31 en 38 graden(!!!) Vanmiddag met Johan naar IJmuiden afkoelen in zee.
    Verder alles goed hier. Gezinsuitbreiding i.v.v. 2 poesjes, erg lief maar ook ondeugend (zie je mailbox)
    Komt Betsy weer.
    Ik ga sluiten, wordt vervolgd!
    Groetjes en heeeeeeeeel veeeeeeeeel plezier!!!!!!!!!

• 28 Juli 2006 - 11:55

Ria En Bert:

Wij vinden het prachtig dat jullie genieten bij een aangename temperatuur en wachten met spanning op de foto's.

• 28 Juli 2006 - 19:49

Roger:

Hoe is het eten daar?
    Volgens mij is niet de auto de reden waarom jullie langzamer dan 80 rijden!

• 30 Juli 2006 - 20:25

Wil, Rien En ADDY:

vANDAAG GEFIETST IN JULLIE MOOIE OMGEVING, 58 KM, GEEINDIGD MET ONWEERSBUI. lEUKE, HERKENBARE VERHALEN OVER IJSLAND. gENIET ER VAN. gROETEN VAN ONS ALLEN,

• 31 Juli 2006 - 14:06

Cor En Annie Van Mullem:

Dag Nomaden,
    Iedere avond kijk ik even naar het journaal van TV. IJsland of ze jullie nog kunnen volgen! Zij zijn namelijk niet gewend aan zo snel rondtrekkende vreemdelingen, en zeker niet als zij uit Holland komen! Dus rustig aan en goed om je heen kijken enveel heel veel foto's maken! Annie en ik vinden het heel leuk voor jullie dat je die mooie tocht kunt maken, geniet er maar van! Toch zou het leuk zijn voor de achterblijvers om wat foto's te plaatsen, dan kunnen wij ons ook wat meer inleven in dat wonderschone wereldje waar jullie in rondtrekken! Trek er toch een dag voor uit, wat kan jullie het schelen, en wij hebben wat te kijken!
    Als je met de digitale camera kunt filmen is het verdomde leuk om af en toe een klein filmpje te maken, kan later mooi tussen de dia show gemonteerd worden!
    Nu een hele goede reis verder en kom weer heel terug,(wel blijven plakken hoor)!!!!!
    En niet te lang onder het hete water van de GEISER blijven staan! Groetjes Cor en Annie