Yosemite - Grand Canyon West - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Yosemite - Grand Canyon West - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Yosemite - Grand Canyon West

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

30 April 2008 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hallo allemaal,

Zaterdag zijn we zoals eerder vermeld naar Kings/Sequoia National Park geweest. Er loopt een mooie weg, de General Highway, door de parken. We hebben daar gigantische bomen gezien tot ongeveer 85 meter hoog en 33 meter omtrek. Ook lag er boven nog sneeuw en ijs. Het park ligt op meer dan 2000 meter hoogte.

Zondag was het tijd om de rust te verlaten en het (te) gekke Las Vegas op te zoeken. Wat een stad! Een Eiffeltoren, piramide, piratenschip en de wolkenkrabbers van New York in één straatbeeld. In de hotels kun je bijvoorbeeld naar een tropisch regenwoud of een tochtje maken in een gondel in Venetië (op de 1e verdieping!). Uiteraard zijn er overal casino's en in elk hotel is bijna een heel winkelcentrum te vinden.
We zijn zelfs in een echte M&M's winkel van 4 verdiepingen geweest. Je kijkt er je ogen uit.
Het is een bizarre stad om te zijn, maar leuk om een keer gezien te hebben.

Maandagmiddag hebben we Las Vegas verlaten en zijn via de Hoover Dam (mooi staaltje techniek) de staat Arizona binnen gereden. Dit is de staat van de Grand Canyon. Onderweg hebben we lekker de airco aangehad, buiten was het 35 graden Celsius.

Dinsdag hebben we ons eerste bezoek gebracht aan de Grand Canyon. Vanuit ons hotel moesten we ongeveer 2,5 uur rijden (120 mijl verharde en onverharde weg) naar de Grand Canyon West. Een afstand waar ze in Amerika niet moeilijk over doen.
We werden door een ontzettend maffe man naar de parkeerplaats gedirigeerd. De manier waarop hij het verkeer stond te regelen is geweldig. Hij heeft echt plezier in zijn werk, dat is duidelijk.
De Grand Canyon West is prachtig. Het ligt in het Hualapai Indianen Reservaat. Je ziet dan ook overal indianen en ondersteunt ze door een toegangsprijs te betalen voor het park.
Echt hoogtepunt van de dag was de Skywalk. We did it! Op ongeveer 1200 meter hoogte lopen over een glazen boog met onder je voeten de bodem van de canyon.
Verder met beide benen op de grond genoten van alle uitzichten, echt de moeite waard.

Morgen, woensdag, gaan we op weg naar een ander deel van de Grand Canyon, verder naar het oosten. Dit is het gedeelte waar de meeste toeristen naar toe gaan. Hoe het daar is lezen jullie later.

Have a nice day!

Groetjes,
Yv en Ro

PS Voor alle gokkers: We zijn NIET getrouwd in Las Vegas.

• 30 April 2008 - 13:42

Rien En Addy:

Hallo Jongelui,

Wat een fantastische reis. De natuur is daar gigantisch mooi. We hadden het al vaak gehoord en jullie bevestigen het ook weer. Hoe zijn de amerikanen die jullie ontmoeten, leuke contacten? We kijken al weer uit naar jullie volgende bericht.
    Hartelijke groeten en geniet van jullie mooie reis!!!

Rien en Addy

• 30 April 2008 - 16:32

Roger:

Niet getrouwd?

Chips, zojuist 50 euro verloren.

I was crying in the chapel!
    Ok Roon, raad de artiest!

Lekker hoor 35 graden, wij zijn in middag
    hier weggeregend en dat op Koninginnedag.

Have a nice day!: Ja, dat is Bon Jovi!

Bonus cd voor mij!!!

• 01 Mei 2008 - 11:48

Marianne:

Hoi Yvonne en Ronald,
    Jullie zijn echt met een fantastische reis bezig! Heel indrukwekkend allemaal lijkt mij. Sterke met de verwerking van deze teleurstelling Yvonne maar je moet maar zo denken: ook deze reis hebben jullie maar weer samen gedaan. Daar kan geen trouwboekje tegenop!
    Tot jullie volgend berichtje!
    Geniet ervan!
    groetjes Marianne.

• 01 Mei 2008 - 13:49

Cor En Annie:

In Las Vegas en niet getrouwd? Vergeten door de spanning? Hoe is het mogelijk!!!!
    Ach over een glazen boog lopen is zeker zo mooi, als je maar in de gaten houd wat de boven en de onderkant is, hahaha!!! Ga zo door, wij varen mee op jullie reisverslag (spreekwoordelijk)!

• 01 Mei 2008 - 18:47

Betsie En Wim:

hallo cowboy‘s
    We vinden het erg leuk en fijn om te constateren dat het goed gaat.
    En kijken uit naar de geschoten plaatjes.
    Wensen jullie nog heel veel plezier en fijne dagen.
    Groetjes Betsie en Wim

• 02 Mei 2008 - 17:51

Pa En Ma:

Iedere dag zoek ik de lokatie op waar je zit en vandaag ook alvast gekeken wat je kan verwachten van het
    "Zion nationalpark" in Utah. Het zijn zware dagen die achteraf zeker de moeite waard zijn. Prachtige beelden die ook bruikbaar zijn als screensaver.
    De geheugen kaartjes van je fototoestel hebben het zwaar te verduren.

Groetjes

PS vergeet niet jullie te beschermen tegen de zon.