Water, eten, water, eten en eten - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu Water, eten, water, eten en eten - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Ronald en Yvonne Otte - WaarBenJij.nu

Water, eten, water, eten en eten

Door: Ottesmid

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Yvonne

22 Mei 2011 | Verenigde Staten, Vicksburg

In de B&B is het gebruikelijk dat het ontbijt gezamenlijk met alle gasten aan één tafel wordt genuttigd. Dat betekent dus praten met alle gasten en wat tips opdoen om naar toe te gaan. De gastvrouw blijft aan het einde van de tafel staan en geeft de schalen met eten aan, die vervolgens door iedereen worden doorgegeven en weer bij de gastvrouw eindigen. Je krijgt er zo’n gezellig familiegevoel bij. Het is een warm ontbijt met pannenkoekjes, roerei, bacon en burgers, grits (een soort griesmeel) en biscuits (wat kleine, krokante, uit elkaar vallende, zoutige broodjes (lijken een beetje op de Engelse scones)). Het enige gezonde was het vers fruit.
Na het ontbijt zijn we te voet de historische binnenstad van Natchez gaan verkennen. De stad is één van de oudste nederzettingen aan de Mississippi. Er zijn nog heel veel mooie, oude huizen te zien. We hebben op ons gemak door de stad gewandeld, een kerk en een fototentoonstelling bezocht en wat foto’s gemaakt van het hoge water.
Op aanraden van onze gastvrouw hebben we ’s avonds gegeten bij Magnolia Grill, in het lager gelegen deel. De weg was ter hoogte van het restaurant afgesloten in verband met de aangelegde nooddijken. Je moest dan ook via de zij-ingang naar binnen. Naar het toilet moest je buiten in noodtoiletten en het eten werd geserveerd op plastic borden en in kartonnen mandjes. Maar het eten was heerlijk!

Zaterdagochtend voordat we uit Natchez vertrokken nog even naar de waterkant geweest om te filmen (tijdens het eten de camera niet meegenomen). Bleek er een cameraploeg van CNN te staan, we hebben live televisie meegemaakt. Onverwacht draaide de camera weg van de presentatrice en het water en filmde de panden die er staan. En daar stonden wij nou net ook, samen met andere toeristen. We zullen dus ongetwijfeld op CNN te zien geweest zijn, we hebben de opnames niet terug kunnen vinden. Wel een opname die ze eerder die ochtend hebben gemaakt. Hierbij de link, kunnen zien waar we geweest zijn;

Via een stukje van de Natchez Trace Parkway, zijn we naar het noorden gereden. De totale lengte van de Parkway is bijna 700 km, van Natchez tot aan Nashville. Wij hebben slechts 150 km hiervan gereden en zijn toen afgeslagen naar Vicksburg. Dit is ook een oude nederzetting, het meeste is dan ook op een heuvel gebouwd. In tegenstelling tot Natchez hebben ze hier echter niet geprobeerd om overal droge voeten te houden. Er zijn dan ook diverse wegen afgesloten en er staan heel wat panden onder water. Echt heel zonde, het gaat veel geld kosten om alles weer te herstellen.
Na door het centrum te hebben gewandeld hebben we de rand van de stad opgezocht en zijn we bij de outlet stores gaan winkelen. De eerste shirts zijn gekocht!
Vandaag een grote pizza gedeeld samen. We wilden nog ruimte houden voor een ijsje, bij de naastgelegen chocolade-/ijswinkel. Pizza was iets groter dan gehoopt en het ijs was ongekend veel. Ronald bestelde twee bollen, en kreeg bijna een halve liter ijs. Yvonne heeft toch maar een ‘klein’ ijsje besteld, voor Nederlandse begrippen nog een flinke portie. Hadden we eindelijk ons ijs op, komt er een meisje een doosje brengen, voor ons. Het was sluitingstijd, en ze wilden niets weggooien, dus dan maar weggeven. Zaten er twee stokjes in, elk met 3 in chocolade gedoopte aardbeien! Deze hebben we meegenomen naar het hotel en zojuist toch maar opgegeten, heerlijk!

Dadelijk lekker slapen en morgen naar Elvis.

Groetjes,
Yvonne en Ronald

PS 1 Het is hier nog steeds 35 graden overdag en 25 ’s nachts (eigenlijk iets te heet voor ons, alles plakt).
PS 2 We hebben de tank volgegooid tegen € 0,70 per liter.

• 22 Mei 2011 - 10:44

Elly:

Wat is het toch leuk om jullie reis om deze manier te kunnen volgen. Zoals bij iedere reis petje af voor Yvonne die er ware reisverslagen van maakt.

Moet ook wel heel apart zijn om zoveel water te zien, ik hoop niet dat jullie er verder nog last van krijgen.

Kijk alweer uit naar het volgende reisverslag. Geniet van jullie reis.

Groetjes, Elly

• 22 Mei 2011 - 11:26

Ellen En Max:

Nou wij zijn inmiddels in NY. Wat een gekkenhuis is het hier, maar wel gaaf.
    Wij zijn naar het Empire State Building geweest. Kaartje gekocht van The skyride.
    Sta je eerst 3 uur te wachten en langs diverse punten met films voordat je naar boven kan.
    Wel mooi, maar niet de 3 uur wachten. Als je wilt gaan moet je volgens mij binnen de kaartjes kopen (niet op straat) en dan zonder de skyride, dat is een film alsof je in een achtbaan zit, (niets aan). Broadway wel erg mooi. Ook nog naar Staten Island geweest, op de drukke veerboot, maar wel vooraan gestaan voor het maken van foto's. Vandaag naar Central Park en ..... nog zoveel te zien.
    Groetjes, en nog een fijne reis.

Max en Ellen

• 22 Mei 2011 - 20:54

Roger:

Op naar de Jungle Room.........When I was walking in Memphis........I'm going to Graceland, Graceland, Memphis Tennessee....

Bof maar met het weer, in Toronto is het helemaal niks, bewolkt, regen en nog geen 18 graden, daar zit moeders dan bij haar broer en de komende week komt daarin weinig verandering.

Greetz.

• 23 Mei 2011 - 09:19

Ma Otte:

Letten jullie wel op de kilo,tjes, met al dat lekkere eten!

groet van Ma.

• 23 Mei 2011 - 18:33

Pa En Ma:

hier een klein berichtje van uit de camping,het gaat wel wat moeilijk vandaar niet al te veel schrijven.
    Maar hier gaat alles ook goed,jullie nog een fijne en goede vakantie en zo maak je nog eens wat mee.
    liefs en groetjes van ons.